۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

ایتالیا


17 جولای1994 /آمریکا/لوس آنجلس
پنالتی چهارم ایتالیا توسط دانیل ماسارو از دست میرود ، کاپیتان دونگا ضربه 4 برزیل را به گل تبدیل می کند،همه ی نگاه ها به ستاره ایتالیاست روبرتو باجو...
با پسرعمه هایم که همه برزیلی هستند مشغول تماشا فینال هستیم ،عشق باجو هستم ، وقتی توی کوچه فوتبال بازی میکنیم تمام سعی ام را می کنم مثل او باشم ، مثل او بدوم، شوت بزنم ،خوشحالی کنم
باجو توپ رو به بالای دروازه میزند ، فریاد شادی پسر عمه هایم را نمیشنوم ، سعی می کنم جلوی آنها گریه نکنم،نمی توانم ،گریه میکنم ، باجو رو نمی بخشم،به خودم قول می دهم دیگر پنالتی ها یک مسابقه فوتبال را تماشا نکنم.

3 جولای 1998/فرانسه/استادیو فرانس
دقیقه 67 بازی روبرتو باجو به جای ستاره جدید فوتبال ایتالیا دل پیرو به میدان می آید.بازی باز هم به پنالتی ها می رود تصاویر 4 سال پیش زنده می شود ،قولم را فراموش کرده ام،باجو پنالتی اول ایتالیا را می زند ، گل می شود ، احساسی به من می گوید این بار در پنالتی ها شکست نخواهیم خورد،لیزارازو پنالتی دوم فرانسه را خراب می کند ،اما این خوشحالی طولی نمی کشد ،آلبرتینی پنالتی را خراب میکند،پنالتی 5 فرانسه را لورن بلان گل می کند، لوجیانو دی بیاجو پشت توپ ...


13 جون 2002/اویتا
پیروزی 2 بر صفر بر اکوادر و باخت شوکه کننده در برابر کرواسی ،و حالا ایتالیا – مکزیک ، همه چیز برای حذف ایتالیا با گل خاویر بورگتی،آماده است،از تراپتونی خرافاتی متنفرم ، اعتقادی به ستاره ی محبوب من (دل پیرو)ندارد.دقایق به سرعت سپری می شود ،اعصبانی ام ، فحش می دهم، حالم از اینزاگی بهم می خورد،وینچنزو مونتلا جای او را می گیرد، برادرم از حذف ایتالیا خوشحال است ،بعد از کری خواندن های فراوان ،در حال حذف از مرحله گروهی هستیم،تصویر تراپتونی نشان داده می شود ، فریاد می زنم که لعنتی دل پیرو رو بیار داخل،انگار صدایم را می شنود ، دل پیرو به جای توتی به میدان می آید ،طرفداران توتی که همراه من مشغول تماشای بازی هستند غر غر می کند، مغرورانه به آنها قول داده ام که دل پیرو اگر به زمین بیاید گل می زند،دقیقه 85 سانتر مونتلا ضربه ی سر دل پیرو ، گلللللللل،تا پایان بازی اشک می ریزم

18 جون 2002/دائجون/کره جنوبی
قضاوت یک طرفه رولارز اکوادری(داور مسابقه)به سود کره  دیوانه ام کرده،فحش هایی که بلدم را نثارش می کنم،دقیقه 104 توتی را اخراج میکند،دقیقه 117 ارسال لی یونگ پو رو دروازه ایتالیا ، مالدینی 33 ساله کمی دیرتر از ان هوان به هوا بلند می شود 

4جولای 2006/آلمان /دورتموند/ورزشگاه وست فالن
هیچ کس باور نمی کرد ایتالیا بعد از رسوایی های قبل از جام جهانی به نیم نهایی برسد ،ایتالیا بهترین بازیش را در جام انجام می دهد ،وقت اضافه،دقیقه 119 پاس تماشایی پیرلو به گروسو گلللللللللللل ،دل پیرو دقیقه 104 به میدان آمده ،استرس وحشتناک این دقایق پایانی دیوانه کننده است،خدایا چی میشه دل پیرو یه گل بزنه (انتقاد از لیپی بابت دعوت دوباره او به تیم ملی در حالی که فصل خوبی را با یووه سپری نکرده بالاست)ضد حمله ایتالیا ، پاس توتی به جیلاردینیو، جیلا پشت محوطه ژست زدن توپ به سمت دروازه را می گیرد اما ناگهان به بازیکنی که سمت چپش ظاهر شده پاس می دهد ،دل پیرو تک ضرب شوت می کند گللللللللل،کاش خدا پایین می آمد تا بغلش کنم.من هم مثل دل پیرو دیوانه وار فقط فریاد می زنم


9جولای 2006/آلمان/برلین/ورزشگاه المپیک برلین
باز هم پنالتی ها ،موقع زدن هر ضربه سرم را در لباس فرو میکنم و فقط خدا خدا میگویم،زجر آور است اما دیگر خراب شدن پنالتی ها رو نمی توانم تحمل کنم،این بار همه پنالتی ایتالیا یکی پس از دیگری گل می شود،پنالتی 5 ،همه اطرافیانم طرفدار فرانسه اند ،سکوت آنها پس از ضربه گروسو را می شنوم ،یکی از آرزوهای زندگی ام رنگ واقعیت می گیرد ایتالیا قهرمان می شود.




۴ نظر: